Rondo przechodzi metamorfozę
- Napisał Radosław Sałaciński

Trwa przebudowa elewacji oraz głównego wejścia do Centrum Handlowego RONDO w Bydgoszczy. Remodeling RONDA obejmuje również przearanżowanie wnętrza obiektu, które nabiera już charakteru „przykrytej uliczki miejskiej ze sklepami po obu stronach”. Z początkiem kwietnia bydgoszczanie będą mogli podziwiać efekty metamorfozy pierwszego centrum handlowego w mieście.

Wart jak dotychczas 7 mln. złotych remont Centrum Handlowego RONDO rozpoczął się w IV kwartale 2012 roku i obejmował wnętrze w rejonie głównego wejścia do Centrum od strony Ronda Grunwaldzkiego. Obecnie trwa II etap remodelingu obiektu. Do tej pory wykonana została przebudowa pasaży wewnątrz obiektu, w tym wymiana posadzek, sufitów, oświetlenia oraz okładzin ścian. Dzięki zastosowaniu ekologicznych materiałów oraz zmniejszającego zużycie energii elektrycznej oświetlenia LED, RONDO podniosło swoje standardy w zakresie zrównoważonego budownictwa. - Przeprowadzone badania pokazały, że klienci oceniają RONDO jakie miejskie centrum handlowe, odwiedzane ‘po drodze’. Z tego też względu zaproponowaliśmy, aby nadać wnętrzu obiektu charakter sieci pasaży, przypominającej przykryte uliczki miejskie ze sklepami, tak popularne w Paryżu czy Brukseli – mówi Dariusz Hyc z Pracowni Architektonicznej MAAS, która zaprojektowała RONDO w nowej odsłonie. Równocześnie z uzyskaniem efektu modnej „alejki handlowej”, Centrum Handlowe RONDO idealnie wpisuje się w bydgoskie otoczenie, a kolory i materiały, które pojawiły się w odmienionym wnętrzu nawiązują do tego, co można spotkać w Bydgoszczy. Jest to możliwe, dzięki wykorzystaniu motywu cegły i drewna w środku obiektu, a także wyeksponowaniu elementów architektury przypominających konstrukcje szkieletowe budynków na Wyspie Młyńskiej czy spichlerzy przy ulicy Grodzkiej. - Tego rodzaju zabieg pozwolił na ukazanie rzeczywistej skali obiektu, a przy tym oddanie kameralnego charakteru poszczególnych pasaży – dodaje Dariusz Hyc. Metamorfoza RONDA objęła również remont głównego wejścia do centrum na zewnątrz od strony Ronda Grunwaldzkiego. Przebudowane wejście odcinać się będzie od pozostałej części fasady, jednakże kolorystyka elewacji zostanie ujednolicona z dominującymi kolorami czerwonym i pomarańczowym, dzięki czemu obiekt będzie się wyróżniać w otoczeniu. - Zmieniona fasada RONDA to także obecność poziomych listew aluminiowych oraz zaokrąglonych narożników, które służą zmiękczeniu bryły obiektu i zdynamizowaniu elewacji, tak by wydawała się w ciągłym ruchu – mówi projektant. - Centrum Handlowe RONDO w nowej odsłonie będzie nowoczesnym obiektem na miarę XXI wieku, odpowiadającym na potrzeby i oczekiwania bydgoszczan. Jesteśmy pewni, że uzyskany efekt pozytywnie zaskoczy naszych klientów, a żywe kolory i przytulne wnętrza sprawią, że każdy będzie się u nas czuć dobrze podczas codziennych zakupów czy spotkania towarzyskiego lub biznesowego w nowej strefie restauracyjnej. Z kolei elewacja i wnętrze obiektu z motywem cegły i drewna, nawiązujące do przemian architektonicznych, które miały miejsce na Wyspie Młyńskiej z pewnością obudzą w klientach przekonanie, że RONDO idealnie wpisuje się w otoczenie, w którym żyją – mówi Joanna Sawośko-Duda, dyrektor Centrum Handlowego RONDO.
Wykorzystywanie elementów architektury charakterystycznych dla Bydgoszczy we wnętrzach RONDA służy rozwijaniu idei „sąsiedzkości”. - Chcemy, aby RONDO było centrum lokalnej społeczności, angażującym się i realizującym ciekawe inicjatywy, ważne dla mieszkańców Bydgoszczy, ale również mieszkańców wielu sąsiadujących z Bydgoszczą miejscowości - od Żnina po Tucholę – dodaje Joanna Sawośko-Duda.