Podczas seminarium Sławomir Kopyść, członek zarządu województwa, przekazał na ręce przedstawiciela Komisji Europejskiej kopię listu intencyjnego w sprawie woli współpracy na rzecz aktywizacji gospodarczej terenów położonych wzdłuż międzynarodowej drogi wodnej E40 na odcinku Gdańsk-Bydgoszcz-Toruń-Warszawa.
Seminarium jest kolejną z inicjatyw podejmowanych przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego na rzecz realizacji zapisów niniejszego listu, zgodnie z którym objęliśmy koordynację działań w zakresie m.in. popularyzacji wiedzy na temat idei wszechstronnego wykorzystania potencjału transportowego Wisły. Wcześniejszą inicjatywą były cieszące się dużym zainteresowaniem warsztaty terenowe dotyczące dróg wodnych w Polsce, które odbyły się 5 października. Ponadto samorząd województwa kujawsko-pomorskiego, jako członek Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Bałtyk-Adriatyk, zabiega o włączenie Wisły do systemu europejskich sieci komunikacyjnych TEN-T. Węzłowe położenie województwa kujawsko-pomorskiego - na skrzyżowaniu dwóch planowanych do rewitalizacji międzynarodowych dróg wodnych - czyni nasze województwo szczególnie atrakcyjnym w kontekście rozważania lokalizacji węzła multimodalnego.
W seminarium uczestniczyli też przedstawiciele samorządów województw pomorskiego i mazowieckiego. Wśród poruszonych tematów znalazły się między innymi bezpieczeństwo energetyczne i przeciwpowodziowe oraz turystyczne i transportowe zagospodarowanie rzek jako wyzwania dla nowoczesnej i ekologicznej gospodarki. Profesor Zygmunt Babiński z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy scharakteryzował pozytywne aspekty środowiskowe związane z powstawaniem sztucznych zbiorników na przykładzie ekosystemu zbiornika we Włocławku, w kontekście planowanej budowy drugiego stopnia wodnego na Wiśle w okolicach Nieszawy.
Seminarium połączone jest z wizytą studyjną w porcie w Antwerpii, leżącej przy drodze wodnej E70. Uczestnicy zapoznają się z funkcjonowaniem portu i uwarunkowaniami jego rozwoju.
Seminarium jest kolejną z inicjatyw podejmowanych przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego na rzecz realizacji zapisów niniejszego listu, zgodnie z którym objęliśmy koordynację działań w zakresie m.in. popularyzacji wiedzy na temat idei wszechstronnego wykorzystania potencjału transportowego Wisły. Wcześniejszą inicjatywą były cieszące się dużym zainteresowaniem warsztaty terenowe dotyczące dróg wodnych w Polsce, które odbyły się 5 października. Ponadto samorząd województwa kujawsko-pomorskiego, jako członek Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Bałtyk-Adriatyk, zabiega o włączenie Wisły do systemu europejskich sieci komunikacyjnych TEN-T. Węzłowe położenie województwa kujawsko-pomorskiego - na skrzyżowaniu dwóch planowanych do rewitalizacji międzynarodowych dróg wodnych - czyni nasze województwo szczególnie atrakcyjnym w kontekście rozważania lokalizacji węzła multimodalnego.
W seminarium uczestniczyli też przedstawiciele samorządów województw pomorskiego i mazowieckiego. Wśród poruszonych tematów znalazły się między innymi bezpieczeństwo energetyczne i przeciwpowodziowe oraz turystyczne i transportowe zagospodarowanie rzek jako wyzwania dla nowoczesnej i ekologicznej gospodarki. Profesor Zygmunt Babiński z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy scharakteryzował pozytywne aspekty środowiskowe związane z powstawaniem sztucznych zbiorników na przykładzie ekosystemu zbiornika we Włocławku, w kontekście planowanej budowy drugiego stopnia wodnego na Wiśle w okolicach Nieszawy.
Seminarium połączone jest z wizytą studyjną w porcie w Antwerpii, leżącej przy drodze wodnej E70. Uczestnicy zapoznają się z funkcjonowaniem portu i uwarunkowaniami jego rozwoju.